Mücevher Hakkında Herşey...

Lusso Style

Fikir hırsızlığı mücevher hırsızlığı gibi birşey... - Lusso Style | Mücevher Blogu | A Jewellery Blog

29 Ekim 2012 Pazartesi

Fikir hırsızlığı mücevher hırsızlığı gibi birşey...



        Bu yazımın konusu hırsızlık...


        Üniversite hazırlık sınıfındayken telaffuzunda en zorlandığım kelime "plagiarism" idi. Bence hakikaten söylenmesi zor bir kelime...Türkçe anlamı "intihal" yani akademik (fikir, düşünce, yazılı eser hırsızlığı) hırsızlık. Söylenmesi zor, yapılması kolay eylem!

       Okuldayken yazdığımız her şey kontrol edilirdi, kompozisyonlar bile...Cezası ise... güm!!! Çalışma hayatında ise, maalesef internet kullanmaya başladığımızdan beri,  copy/paste komutu olmadan hiçbirşey yapamayan insanlar var. 

      Alışveriş/moda kategorisinde yazdığım için, aynı kategoride yazanların blog yazılarını takip ediyorum tabii ki. Aynı konuda yazanların bazen "fikren", bazen "cümleten" esinlenmiş olduklarını da görüyorum... Anlamadığım şey şu; bu yazıları zaten keyif ve bilgilendirme amaçlı yazıyoruz, fikri olmayan neden yazı yazıyor?

       Yazılarımı, mücevher kullanıcılarının daha bilinçli olmaları ve bilinçli satınalma yapmaları için yayınlıyorum...Hatta bu bilgilerden daha fazlasını arayan, e-mail atan takipçilerimle paylaşıyorum. 

       Ancak dergilerde de aynı "esinlenme"nin sözkonusu olduğunu farkedince bir hatırlatma yapayım dedim. "5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu " diye bir kanun var, lütfen bununla ilgili bir araştırma yapın... Ben de bir dergide köşe yazmıştım. Dergi çalışanı değildim, dışardan yazı gönderiyordum. Herhalde o zamanlar insanlar bilmedikleri konular hakkında yazı yazmaya çalışmıyorlardı ki, dergi de bana telif ödüyordu!!! Biraz sağduyu lütfen...


       Sanırım bu şekilde çalışanlar, internetten copy-paste yaparak ödev verip, ders geçip, okul bitirenler!




   
       

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyorum:)
(Hesabınız yoksa anonim seçeneğini işaretleyin, aksi halde yorumlarınız ulaşmaz.)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...